Entre el riure de les gitanes que passegen pel carrer, es pot sentir
-afinant molt l’orella- la veu d’un home que corteja una dona un xic més gran
que ell. “Ai amor, que la nostra nit no s’acabi aquí, deixa’m portar-te a
Pensión Iniesta, veuràs les estrelles des del balcó, ens quedarem abraçats a un
racó”.
Entre rodolí i rodolí ambdós beuen un líquid desconegut per tots els
observadors, el continent és una garrafa de plàstic, semitransparent, molt
bruta; el contingut deu ser d’alta graduació, perquè a mesura que van bevent,
el seu estat empitjora radicalment.
Els dos estan asseguts a un banc individual del xamfrà entre Sant Pau i
Paral·lel; un d’aquests bancs-cadires que han posat per incomodar els sense
sostre, però que a més a més dificulten la vida als Don Juans que volen dir
coses maques a les dones que acaben de conèixer. És el seu cas, ella està
asseguda a sobre d’ell, i si no fos perquè ella és una mica grassoneta la
situació podria ser, fins i tot, romàntica. A cada minut que passa, se li
adormen més les cames, si ella continua sense decidir-se, al final ell no podrà ni caminar.
Estan a tocar d'una habitació on poder-se estirar, relaxar les cames, despullar-se i, qui sap, si fer alguna cosa més que dormir la mona.
De tant beure a ell se li escapa que tot sovint hi porta noies. A ella no
li fa gràcia i, tot el que tenia guanyat, ho perd. Ha de tornar a començar la
conquesta, però aquest cop ja parteix d’un estat insensible total de les cames.
Ella no s’està quieta, i acomoda el cul cada cop més a sobre de la seva
cintura. Com no espavilin, acabarà sense respiració.
Pels qui no la coneguin, Iniesta és una pensió clàssica, amb tot el sentit
que pot prendre la paraula clàssica. Els mobles són clàssics perquè són
coetanis de la música clàssica; el recepcionista és clàssic perquè podria haver
nascut fa dos segles; la neteja és clàssica perquè durant l’època moderna mai no hi ha sigut present. Parets de colors desgastats, amb trossos de pintura
caiguts; endolls que no funcionen, finestres que no tanquen i pols, pols per
tot arreu. Algun turista que altre examina les taques de la paret del bany, cal
saber si són restes arqueològiques o si, simplement, són records de bacanals
passades.
Ni ell ni ella no acaben a l'habitació. Ell s’adorm i ella marxa;
agafant-li la garrafa i la cartera de regal. Com dorm! Quina placidesa! La seva
cara mostra una felicitat eterna, per fi ha entrat al món dels somnis i pot
sortir, sense demanar permís, al balcó de la pensió, pot veure la gent anant amunt
i avall... parelles, solitaris, desconeguts i coneguts; el Paral·lel es una
autopista d’ànimes sense rumb, però amb molta vida.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada