dimarts, 7 de juliol del 2015

Relat d'esperances

Plou pedres de foc. Ni rastre dels núvols ombrívols. Fa dies que les fulles no volen quan cauen. Es forma una moqueta prematura sobre l’asfalt bullint, del color marró de la tardor, però encara no hi som. O sí. No ho sabem. Perquè el temps ens colpeja un cop i un altre, deixant-nos sense aire, sense vida.
Les mans proven de moure el cos, l’ànima intenta bellugar el cap, el cervell demana pas, però no pot. Les emocions, caduques, velles, feixugues, ens arrosseguen per un camí que no hem triat. No hi anem en classe turista, ni amb bitllet de retorn, simplement ens han encaminat per una drecera sense afluents, sense opcions, d’única sortida; sense dir-nos quan arribarà el final.
I per la tarda no sento l’esperança de la vida. La il·lusió del demà. La fe dels creients. Em costa mirar sense les ulleres de l’engany, m’he acostumat a la mentida perpètua. El mirall no m’enganya quan m’observo amb la màscara posada. Postures falses i una caiguda en picat. Com n’és de fangós el vespre. El sol desapareixent, la calor encara resident, el cos suat i la confiança en tot completament perduda.

M’agradaria mirar el cel, veure  com la foscor s’apodera de l’escenari, delectar-me amb la fresca de la nit. Però la nostra estada aquí és efímera, no som res. Aviat serà matí i altre cop, acaloradament, notarem com avancem cap a la mort.