dimarts, 31 de maig del 2016

Relat d'erms


Des què m’ho va dir que faig esforços per no explicar-ho. Res del que he somniat no s’assembla a la veritat oculta, la que va esdevenir llum quan ella em va parlar. Res ho era i res no ho és, ara. Continuaré esperant aquí assegut, al seu costat, mentre les herbes creixin. La terra no és erma, amb la pluja i el bon sol aviat els matolls em taparan les penes. Quedaré amagat, fluix, dèbil, sense aigua ni menjar; però amb l’ànima tranquil·la i el cos assedegat d’haver estat sobre l’arena fosca. L’arena que la cobreix i la tapa, la que la protegeix i la recorda. Agafaré la sorra amb les mans, la miraré com si fos ella. Sentiré els seus mots, les seves ganes de viure. Després, seguiré ajagut, entre plantes i fulles silvestres. Els raigs solars aviat ni em molestaran, quan el temps passi i ja no sigui vida, els que em rodegen, els que em devoren, seran més vida que mai. Menjant les meves ganes de viure. Bevent de la meva fe i la meva calma. Només em quedaran els ossos, i aviat ni això. Es confondran amb la sorra i aniré endinsant-me, a poc a poc, terra avall. Seguirem sent, per sempre més, persones estimades, records oblidats. Fins que l’eternitat ens denegui el permís, descansarem en pau sota terra, retornats a la natura.