El pis
I ara, quan cau
la nit, l’home es desvetlla. No té son ni ganes de viure. S’alça del llit i
agafa, de dins de l’armari de la seva habitació, una pistola negra que va
comprar vint anys enrere.
S’asseu a la
butaca del menjador i engega el televisor. De matinada a vegades fan
pel·lícules de terror. Vol espantar-se, però no pot. Ni monstres, ni ensurts,
res no pot obrir aquells ulls mig clucs que des de fa temps han abandonat la
il·lusió per viure.
No deixa anar, en
cap moment, l’arma letal de ferro. Se la mira quan fan anuncis. Pensa com
l’hauria d’usar per poder-se rebentar el cap i dir adéu, per sempre més, tota
la misèria que l’envolta. Es creu prou valent com per sostenir-la amb una mà i
apuntar el televisor. S’imagina, aleshores, que prem el gallet i fa saltar pels
aires aquella caixa tonta. Instants després ve la Guàrdia Urbana; entra per la
força al pis i se l’endú a comissaria. Acte frustrat, no hauria pogut suïcidar-se
si hagués premut el gallet.
Gira aleshores la
pistola i enfoca amb el canó directament el seu nas. Els seus ulls miren cap al
mig de forma estràbica. Només li cal un petit impuls. Imagina com mou el dit
amb força i, amb la suor que li cau del front, la boca del canó es desvia i el
tret va directe a la seva orella. Omple de sang la butaca i crida sense parar.
S’ha quedat sord d’un costat, però per sort, tot ho ha imaginat.
Deixa la pistola
sobre la taula, amb compte, per no causar un tret desafortunat. Segueix mirant
la pel·lícula de terror fins que, quan comença a sortir el sol, es queda
adormit.
El carrer
A plena llum del
dia, la dona quarantina s’atura en el seu retorn cap a casa. La pujada que la
du altre cop a la llar és costosa i sense arbres que facin ombra. Només hi ha,
a meitat de trajecte, un cartell de publicitat gegantí. Cada jorn la mateixa
pausa, el mateix indret. Deixa les bosses de la compra al costat d’un fanal i
s’amaga entre els baixos arbustos que han crescut en l’única zona ombrívola.
Està esgotada no només per l’esforç que ha de fer per tornar a casa, sinó per
la llarga jornada laboral que li ofereix un sou mileurista.
Amagada entre els
esbarzers, es treu els pantalons i s’estira sobre les pedres punxegudes. Ha de
mantenir una postura complicada, amb el cap inclinat en direcció Oest, per evitar
que la vegi ningú que pugi pel carrer. Amb una mà agafa el pal que sustenta el
cartell publicitari, amb l’altra s‘acaricia l’entrecuix. Pel seu cap només hi
passen imatges de membres fàl·lics, que transporta al món real mitjançant el
tacte de la barra vertical.
Lluny queda el
seu marit que, altre cop, li preguntarà com s’ha fet aquelles ferides a les
cames. A prop queda la suor del moment íntim més plaent de la seva feina
diària. No pensa en res que no li convingui. Ni les lletres del banc, ni el mal
humor dels seus caps. Tan sols estova la part més protegida del seu cos.
El terrat
Cada vespre els
moderns ocupen les terrasses de la ciutat. Prenen els seus gintònics plens de
fruites i vesteixen les robes que duien els seus pares. Música i tabac de cargolar
en ambients de germanor que recorden les comunes hippies dels anys setanta.
Un terrat ple de
gent ballant deixa una imatge pel record. Una noia jove estirada sobre la
cornisa. Jeu bocaterrosa, amb les dues mans sota del mentó. Des d’aquí observa
el barri. No ho sap, però la seva visió talaiòtica li permet jugar a ser una deessa.
Si volgués, deixaria de recolzar-se sobre les mans i alçaria el seu bell dit
índex. Apuntaria sota el cartell gegantí que anuncia espaguetis congelats i
faria moure la dona esgarrinxada. Podria donar-li una petita empenta i fer-la
caminar cap a una casa equivocada. Entrar dins del pis de l’home suïcida i
ajudar-lo a acabar amb la seva vida.
1 comentari:
M'alegra poder tornar a llegir els teus relats que sempre, o quasi sempre, em desperten bones sensacions i de vegades, fins i tot bones vibracions.
Aquests tres no en són una excepció.
Una abraçada.
Publica un comentari a l'entrada