dimecres, 11 de juny del 2014

Editorial o agent literari?

-Ets agent literari? 
-Formes part de l'equip d'una editorial? 
-Ets atrevit i apostaries per un autor novell? 
-T'agrada la literatura?

No esperis més i contacte amb mi! Tinc tres noves novel·les ja acabades al calaix i un centenar més al cap... Però no tinc ni nom ni padrins. 

Escric perquè m'agrada escriure.  Seguiré escrivint, fins i tot em prostituiré per l'escriptura, però de moment no ho faré per publicar res meu. Veurem quan se m'acaba la paciència. Veurem quan el calaix diu prou i ja no hi haurà voluntat d'omplir-lo.

Mentrestant... música, lletres... a l'atac!

P.S: Si ets lector, endavant, hi ha més de 700 relats meus publicats en aquest bloc. Espero els gaudeixis!

7 comentaris:

Josep Mª Panadés ha dit...

Tan de bó que ho fos però no,soc un pobre "escribent" que també voldria tenir un bon contacte o un cognom famós. De moment, no porto escrits tants relats com tu però ja m'he fet a la idea que així he de seguir, com la de seguir sent un dels teus seguidors.
Una abraçada.

Yves ha dit...

Moltes gràcies Josep per les teves paraules!
Una abraçada!

Judith ha dit...

Moltíssima sort. El món és pels valents!!!!! ;)

Anònim ha dit...

Hola, en primer lloc m'agradaria que quedés clar que no tinc res en contra teu. No et conec de res i el poc que he llegit al teu blog em desperta simpatia i solidaritat perquè jo també escric (o intento escriure). Però també crec que algú ha de fer d'advocat del diable aquí. Massa sovint els visitants dels blogs personals són amics incondicionals de tot el que s'hi publica sense que ningú introdueix cap element crític.

Dius que no tens ni nom ni padrins i que per això no et publiquen. Has provat de presentar-te a certàmens literaris? Els grans estan controlats per les editorials, d'acord, però n'hi ha de modestos que pel que tinc entès són concursos nets i justos. Sempre hi ha un factor sort, potser aquell any que t'hi presentes també s'hi presenta algú que escriu molt bé, però si la teva obra té talent, al final acabarà trobant el seu espai i el seu premi.

Si ja estàs convençut de la qualitat de la teva obra, pots enviar el manuscrit directament a editorials més modestes que accepten enviaments: 1984, l'Altra, les males herbes,La Breu... Totes han publicat autors novells sense noms ni cognoms, ni padrins.

Per últim hi ha la no tan remota possibilitat que el que escrius no difereixi tant del que escrivim milers i milers de joves que ens vam creure massa seriosament les aspiracions artístiques d'una educació post-transició que fomentava la creativitat i en realitat no tots estem dotats per la literatura ni tot el que s'escriu mereix ser publicat. És una possibilitat no dic que sigui el teu cas!


Ànims i sort!

Yves ha dit...

Hola anònim!
Moles gràcies per deixar el teu comentari, de veritat. Tot el que hi dius ha passat pel meu cap més d'un miler de vegades, sorbetot el que esmentes a l'últim paràgraf. No et pots imaginar la de vegades que ho he engegat tot a rodar, defallint i rendint-me a l'evidència. Però mira, sóc tossut, i a vegades tinc força i crec que el que escric és prou interessant.
En tot cas, un pensament que repeteixo sovint és que escriure és una activitat egoista, cal escriure per a un mateix. En un segon estadi hi ha l'autoritat, que valora el que escrius, i en un tercer la publicació.
Sobre els concursos, és un debat que prefereixo obviar, per mi estan (gairebé) tots arreglats. Fa pena però crec que és així. Podríem estar cent anys discutint i no arribaríem enlloc. El dia q en guanyi un, deixaré de pensar-ho? Qui sap...
Sobre el que dius de les editorials modestes (em molesta aquest adjectiu al costat de 1984, una de les grans del nostre país, per molt que no li sembli a molta gent), ja ho he fet. La majoria de respostes que he rebut han sigut totalment lògiques i no les discutiré pas.
Em queden dues opcions, seguir escrivint o deixar de fer-ho; de moment opto per la primera.
Gràcies per ser tan crític, la sinceritat és la major virtut de l'ésser racional.

P.S: Com més entro en el món editorial, més ferum sento. I això que és un món que m'enamora!

gemma ha dit...

Hola,
Crec fermament que "quien la sigue, la consigue", i aquest a estat el teu cas, ja que pel què sembla a la fi t'han publicat.
Enhorabona.
Compartiràs el secret?
;-)

gemma ha dit...

Hola,
Crec fermament que "quien la sigue, la consigue", i aquest a estat el teu cas, ja que pel què sembla a la fi t'han publicat.
Enhorabona.
Compartiràs el secret?
;-)