divendres, 28 d’octubre del 2011

De superar


-Jo em preguntava...- la frase començava malament per un home que sempre havia tingut les idees clares. -... em preguntava què havia de fer per evitar que les coses succeeixin així, d'aquesta manera. I m'ho preguntava perquè t'havia vist plorant, no fa molt, allà, a l'horitzó llunyà que limita aquestes muntanyes. I sé que fa molt de temps ja que no et veig, però l'altre dia, després d'una llarga caminada, quan ja estava a punt d'arribar a la meva estimada ermita, et vaig veure, ho juro, ho juro per Déu-. Pitjor no podia acabar una frase per un home que no havia cregut mai en Déu, ni tan sols després d'instal·lar-se a la casa del Senyor.
Un bri d'aire per la finestra i el seu cap tornava a bullir neurones, que es disparaven d'un costat a l'altre com si algú els hi hagués provocat el pànic.
-I per què hauries aparegut, després de tan de temps, aquí, a l'altre costat del món, on només habitem animals i arbres? Per què hauries vingut a buscar-me i, quan ja em tenies ben a prop, t'hauries fet enrere? Són tantes les preguntes que m'esperen ara que, sense tenir a ningú a qui formular-li, em sento incapaç de pensar-les. Però si per alguna cosa se t'acudís, oh, preciosa deessa perduda, tornar per aquests camps, si us plau, fes-ho d'amagat, no fos que et tornés a veure un cop ho hagués altre cop superat.

4 comentaris:

Gemma ha dit...

El cervell junt amb les nostres dèries, ens fa males passades si el lloc hi ajuda.

Judith ha dit...

avui estic una mica perduda, parles de la mort??? bon cap de setmana!

carina ha dit...

Sempre tens uns girs interessants al final, res no és el que sembla...

Yves ha dit...

@Gemma: i si el lloc "no ajuda"? és a dir, potser també ens fa creure coses irreals tot i que el lloc sigui habitual... no?

@Jud: Veus la mort? on? interessant...

@Carina: Gràcies, aquest és l'objectiu del bloc... reflexionar sobre la realitat.

@Carles: Moltes gràcies, però de moment no m'interessa.