divendres, 3 de novembre del 2017

Relat del forat

-Veig ocells picant a la porta.
-Jo no els veig.
-No portes les meves ulleres.
-Deixa-me-les, si us plau.
-Aquí les tens.
-Doncs sí, piquen a la porta. I piquen molt fort.

Quan truquen a la porta, cal pensar si obrir o deixar-la tancada.

-Tornaran aquelles orenetes a la primavera? No sé què pensar ara mateix. Fa un fred que pela i la ciutat sembla mig morta. Els homes caminen sense aixecar el cap de terra. Els gossos no lladren a mitja nit. La lluna no s'atreveix a sortir sola quan es fa fosc.
Els cotxes deixaran de tenir gasolina si no comencem a fer els nostres pous.
-Perdona? Què vols dir?
-A tocar del carrer Sant Pau hi ha un hotel. No és un hotel de luxe, però sempre s'hi pot veure gent de nivell econòmic alt. Recordo com fa temps eren carn de lladres adolescents que corrien de matinada. Ara ningú no gosa robar ni el DNI. Tota la calma imposada s'està enganxant als nostres vestits.
-I què hem de fer en aquest hotel, si es pot saber...
Mira, en aquesta cruïlla jo hi portaria un parell de sacs, sacs d'aquests que estan plens de ciment. Tinc un amic que té una furgoneta, no és una furgo de les cares, però l'utilitza per treballar. No té seients posteriors i hi podríem carregar de tot. Primer un parell de sacs, després unes pales, o un morter, un d'aquests que vagin amb un generador elèctric. També hi cabrien unes cintes de plàstic, uns ferros amb espines enrotllats, pólvora...
-Ep, què vols fer? No t'entenc...
-Home, hem de fer un forat molt gran, el forat més gran de la ciutat. Necessitem molt material.
-Però material per a què? Em perdo... Aquest forat és per enterrar-hi ningú?
-Si no ens afanyem a fer forats aviat ens els faran a nosaltres.
-Home... vols dir?
-Mira, jo aniré a buscar la furgo, tu parla amb els veïns, hem de ser molts, hem de fer-ho entre tots.
-I com vols que els convenci? La gent treballa, la gent té fills...
-Precisament això els hi has de dir, que ho facin per la seva feina, pels seus fills!
-Però em diran que no volen, que no volen perdre-ho.
-Tot ho perdrem si no fem res. Avisa'ls, crida'ls, arenga'ls! El nostre crit ara és d'ajuda, si fem tard serà de dol.