dijous, 10 de març del 2011

De fitxes

-Josep, et donaré unes fitxes perquè les col·loquis on vulguis-. Digué en Joan mentre feia un mos a l'entrepà de pernil serrà que li havia preparat sa mare.
-D'acord. Així que puc fer amb elles el que em vingui de gust, no?-. Respongué en Josep amb les fitxes ja a la mà i amb cara d'intrigat.
-Sí, sí. Tu ets qui mana. Tu tens la decisió i l'acció. Ningú et criticarà perquè les posis a un lloc o a un altre. Normalment ho faig jo això, ja ho saps, però haig d'ensenyar-te com es fan les coses; aviat seràs tu qui ho faci sempre-. Aclarí en Joan després de fer un glop d'aigua.
-Aleshores, resumint; a veure si ho he entès bé. Tinc les fitxes a la mà. Tinc una esfera, on ja hi ha unes altres fitxes, que em servirà per col·locar-les... on vulgui, no?
-Sí, sí, Josep, no siguis pesat. És fàcil d'entendre. Unes fitxes, un taulell... Fins i tot els nens saben què fer.
-Sí, però tu i jo no som nens, no? -Preguntà en Josep al mateix temps que sacsejava les fitxes.
-En el fons tots som nens-. Reflexionà en Joan abans de tornar a mossegar un entrepà que cada cop era més petit. -I deixa de moure les fitxes! Encara les faràs malbé! S'ha d'anar en compte!-.
-Malbé? Són fitxes o no? Les fitxes no s'espatllen.
-Tot s'espatlla, Josep; tot-. En Joan contestà movent el cap d'un costat a l'altre, indicant cansament en les respostes.
-Nosaltres també?-. Preguntà en Josep mostrant cara de sorpresa.
-Nosaltres no, nosaltres som més que tot.
-Aleshores ja sé què fer amb les fitxes. Me les menjaré.

8 comentaris:

Gemma ha dit...

M'he perdut completament, Yves, iluminen !!

Anna Maria Villalonga ha dit...

La paraula esfera m'ha confós...

Coses de Llàbiro ha dit...

Misticisme, deus?

Judith ha dit...

doncs jo veig un ludopata ben jove!!! ;)

Shaudin Melgar-Foraster ha dit...

No sé si l’he entès, però m’ho he passat molt bé llegin-lo i m’ha fet riure.

Yves ha dit...

@La il·luminació sou vosaltres amb les vostres idees!!!

@Anna: Una esfera terrenal, per exemple...

@Llàbiro: Podria ser, si vols...

@Un Ludòpata! M'encanta aquest bloc! Obre la ment a tothom!

@Shaudin: genial, doncs!

Yves ha dit...

@Gemma: Una esfera com el planeta terra, per exemple... i unes fitxes com nosaltres, per exemple...

Coses de Llàbiro ha dit...

Sort que aquest ja l'havia llegit, deus tenir el mail col·lapsat!;)