divendres, 27 de maig del 2011

De l'absurd

Era l'any 1320, quatre dies després de la revolució francesa. Jesucrist reunia els seus dotze amics en una taula que havia preparat el mateix Ferran Adrià. Un dels assistents era Tolstoi, que s'aixecà i féu un discurs poderós en arguments. Tots aplaudiren, menys Ciceró, que mirava l'escena assegut en un racó, sense immutar-se, sense moure ni un pèl. En veure l'acte estàtic del pensador, Ausiàs March s'aixecà i s'apropà; no ho féu amb celeritat, sinó amb una calma intensa. La resta d'assistents seguiren aplaudint, alguns d'ells dempeus, com Kerouac i Cleopatra. Precisament aquests dos, en alçar-se, provocaren que les seves mans es toquessin, fet que comportà un desenllaç nocturn que aquí no explicarem.
A la porta de la cova, Dalí vigilava que ningú entrés i, si algú ho intentava, li picava amb el seu bastó negre. Un dels agosarats que provà d'entrar va ser Baudelaire, qui arribà vestit de pallasso i fent malabars amb unes boles de colors. Naturalment no entrà i hagué d'asseure's en un banc que hi havia sota un gran desmai. Allà esperà que les hores anessin passant, sense saber que en un moment, no concret de la història, se li apareixeria una dona meravellosa. I així va ser, una dama de cabells negres com el carbó el sorprengué per darrera i li tapà els ulls. Aleshores caigué en el tòpic i li preguntà qui era. Ell, que parlava en francès durant els dilluns i els dimarts, i en anglès la resta de la setmana, intentà pensar quin dia era; però no ho sabé, així que restà callat. Ella repetí la pregunta un parell de cops i, davant de la falta de respostes, decidí contestar ella mateixa: Sóc l'absurditat.  

5 comentaris:

Judith ha dit...

una posada en escena cultural fantàstica!!!!! ara em sento com la Cleopatra: estic aixecada aplaudint!!!! ;P

Gemma ha dit...

OOOH! quina marevella. Seria "estupendu" poder reunir totes aquestes personalitats, i d'altres en un mateix espai-temps. Quin goig poder seure i esclotar.

Anna Maria Villalonga ha dit...

Carai, visca l'anacronisme deliberat!
Em pregunto si la tria dels personatges és també plena de sentit. Per què no entra Baudelaire precisament? Per què Ciceró es manté al marge? Per què? Per què?
O no, no em contestis. Perdria l'encís de l'absurd. Et deixo una perla de Grouxo Marx, que de l'absurd en sabia molt:

"Un matí em vaig aixecar i vaig matar un elefant en pijama. Em pregunto com va poder-se posar el meu pijama"

Yves ha dit...

Judith: A veure si et trobaràs amb en Kerouack...

Gemma: i ens deixarien entrar? ahhhhhh

Anna: Boníssim, quin crack!

Coses de Llàbiro ha dit...

Quina reunió més interessant! Ja m'agradaria poder-ho veure, no diria res, no podria!