diumenge, 29 de setembre del 2019

Relat dels dolors


Procuro que no sigui diumenge.
Dissabte em destrossa el colon.
Divendres comença la tempesta.

Sotmès a la tortura del pensament etern, 
procuro no veure’t
mentre beus de cantonada en cantonada.
Procuro no sentir-te en rialles
robades que no són meves.
Procuro no notar la teva alegria
allunyada de les meves pessigolles.

Els minuts demanen hores,
però són tan llargs els moviments,
quan els pensaments m’esborren
el gust dels teus llavis…
Provaré de sortir de l’atmosfera
amb un coet especial,
que em dugui al futur
aquell, el que em regales
a les orelles gastades de tan escoltar
promeses debades.

Viatjaré per sentir que ja no sento,
ni aquell forat a l’estómac,
ni el picor al canell entre
pèls que moren cada dia.
Et veuré, doncs, sortint
de casa mentre els llibres em roben el temps;
et veuré, doncs, entrant 
a casa mentre em prenc el cafè de matinada.

Em preguntaré, doncs, per què?
A cada pregunta
una neurona va més ràpid que l’altra.
I tornaran els dolors i els vòmits,
agenollat sobre el parquet gastat
d’haver cregut tant 
en el canibalisme enyorat.