dijous, 3 de setembre del 2015

Relat d'editors

Buscant entre els papers que amaga un dels meus calaixos perduts, he trobat allò que no cercava. Era una carta, me la vaig escriure el mes que ve. No em vaig contestar, perquè quan la vaig enviar quedava un mes per arribar.
Obria la missiva saludant-me a mi mateix; tot seguit justificava tal atreviment allunyant-me dels judicis que podrien caure sobre meu. “No estic boig”, comentava, explicant que tot el que un fa per un mateix és bo, fins i tot saludar-se.
Després vaig entrar en el tema sense col·lar una introducció feixuga i llarga. Seria estúpid intentar enredar-me amb quatre paraules mal posades. D’aquesta manera, sense embuts ni embolics, vaig exclamar: “espero que m’escoltis!”. Al costat volia escriure la meva resposta, però en creure inoportú anticipar-me a la jugada, després de molt meditar, vaig optar per deixar que jo mateix m’escrivís quan la carta em retornés. Clar que no comptava en què l’havia enviat el mes que ve.
Em sobraven paraules i vaig patir un atac d’ira. Vaig esborrar el que havia escrit i, en majúscules i amb un bolígraf que pintava amb un color més fosc, vaig redactar: “EDITORS VALENTS, ON SOU?” Mentre escrivia aquesta ximpleria, la repetia en veu alta, com si algú em pogués sentir. Si estava sol! No hi havia ningú més. Com sempre, les meves paraules quedarien volant per sobre del paper, fins que un dia, desapareixerien.
Què agosarats que són alguns, que creuen en el que fan... Espero mai no em contesti jo mateix aquesta carta, perquè em podria dir quatre coses ben dites que farien mal. Clar que no sé a qui feririen més. Per si de cas, vaig escriure la carta el mes que ve.