dijous, 11 d’abril del 2013

Relat d'observat


-Sempre em culpes a mi de les teves derrotes, no vull discutir, segueix aquí tancat, escrivint contra el món, mentre et beus aquesta maleïda cervesa i mires els humans amb menyspreu.
-No us miro amb menyspreu, amor. No és així. Jo només observo i escric. Escric i observo. I normalment no escric el que observo, sinó el que imagino. I si això no fos així tu ara no estaries aquí, parlant amb un escriptor fracassat, renegant d'haver conegut qui et va treure de la pena més gran de la humanitat. Recordes aquelles nits en les que pujàvem a la muntanya dels afores de la ciutat. Tu m'abraçaves mentre t'ensenyava on començava el mar, jo t'abraçava mentre tu em mostraves on començava la tristor. Vaig negar-me el que passava durant molt de temps, et creia feliç. Però el temps t'ensenya a veure les coses amb calma i serenor, i ara puc veure't aquells dies que pujaves amb mi i em feies l'amor, i et veig buida i gèlida, sense forces ni ganes per fer res en aquest món. Ja fa massa que vas volar amb el teu germà. Vas viatjar tan amunt cercant-lo que et vas oblidar d'imaginar. Vius perduda en una història plena de mentides, on mai no  hi passen coses sense sentit. És una paradoxa que visquis amb mi, quan justament sóc el més anormal que t'ha passat mai. Tanca la porta, amor, deixa'm beure aquesta cervesa. Torna al llit i mira't les fotos del futur que mai vas tenir. Jo estic segur que si l'haguessis tingut no l'hauries aprofitat, com tampoc aprofites el d'ara. Ets un cadàver sense bodes cares. Ets un cementiri sense flors de plàstic. Ets un taüt sense bordats d'or. T'enterraran un dia i faran una gran missa amb un clergue parlant de tu. Ell posarà la mà al llibre sagrat i dirà que vas conèixer la veritat de la vida. Però vols que et digui una cosa? Mai havia vist una mentida tan gran.

1 comentari:

Gemma ha dit...

M'agradat. És durillu , però moltes vegades cert.